Chiptuning

Úkolem chiptuningu je optimalizace motorových dat a přizpůsobení továrního naladění k možnostem konkrétního motoru. Optimalizace dat řídicích jednotek motoru jsou možné téměř u všech typů automobilů. Řídicí jednotka kontroluje a řídí všechny důležité funkce motoru. Zpracovává data od snímačů a podle těchto hodnot vypočítává jednotlivé akční zásahy: množství vstříknutého paliva, předstih zážehu / předvstřik, plnící tlak turbodmychadla, recirkulace výfukových plynů, řízení katalyzátoru apod. Parametry, podle kterých řídicí jednotka vypočítává akční zásahy jsou uloženy ve dvoj a trojrozměrných vektorových datových polích, která se při chiptuningu upravují. Bohužel tato jsou výsledkem kompromisu prakticky pro celý svět.

V různých zemích jsou různě přísné normy pro emise, někde se určuje výše pojistného podle výkonu motoru, jinde mají nekvalitní palivo nebo delší servisní intervaly. Automobily jsou vyráběny v mnohatisícových sériích a toto charakteristické pole je nastaveno s ohledem na všechny tyto aspekty. Použití veškerých rezerv pro využití výkonu motoru je pro výrobce nezajímavé z hlediska minimalizace nákladů sériové výroby, což ale nijak neomezuje nás a upravujeme sériový software tak, že dokáže vlastností motoru využívat více než jen na sériových 60%.

Všeobecně lze říci, že při jízdě s takto optimalizovanými daty řídících jednotek motoru se projeví větší pružnost motoru (motor jde lépe za plynem), což má za následek usnadnění rozjezdu na křižovatkách, bezpečnější předjíždění kamionů jedoucích těsně za sebou, jízdu do stoupání bez nutnosti zařadit nižší rychlostní stupeň, lepší dynamické vlastnosti zatíženého vozu a v neposlední řadě také nižší spotřebu paliva. S ohledem na ekologii je pak nutné zachovat i emisní limity takto upravených vozů.

Dříve se optimalizace dat v řídicí jednotce prováděla výměnou tzv. EPROM paměti za jinou s modifikovaným programem. V současné době nabízíme nejnovější technologii úpravy dat tzv. FlashTuning, při kterém není nutný mechanický zásah do řídící jednotky. Zápis dat do řídící jednotky lze nesčetněkrát opakovat a rovněž vrátit původní sériové nastavení. Pro komunikaci s řídícími jednotkami používáme zařízení pro spojení přes OBD II nebo přímo přes BDM rozhraní.

Všechny naše výkonově optimalizované programy splňují předepsané normy a emisní limity.
Úpravy jsou prováděny za pomoci profesionálních technologií, na profesionálních zařízeních.

  • Kontaktní osobou je pan Petr Bartoň, mobil: +420 605 004 001, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

{gallery}chiptuning{/gallery}