Nabízíme úpravy řídících jednotek  motorů

1,2 TSI 63 kW a 1,6 TDI 55 a 66 kW

Neváhejte nás kontaktovat

Petr Bartoň – 605 004 001

Vladimír Vitver si „vyřídil účty" s Dobšinským kopcem a na Slovensku vyhrál

Jeden z nejhezčích závodů sezóny byl zároveň jedním z nejlépe obsazených letošních podniků v rámci skupiny E2-SH a o to více je ceněno první místo... Rekapitulaci právě uplynulého závodu musíme začít u loňského ročníku Dobšinského kopce. Loni byl totiž otevřen účet mezi Vladimírem Vitverem a Dobšinským kopcem ve prospěch slovenské trati. Došlo k tomu díky havárii ve druhé závodní jízdě. Jasně vyhraný závod tehdy skončil pro českého reprezentanta 2 kilometry před cílovou čárou, bohužel. Tehdy směřovala výprava SVC Vitver Racing zpět do Náchoda s myšlenkami na srovnání nelichotivé bilance a to i s úroky. Jak se toto předsevzetí podařilo naplnit napověděl úvodník, pojďme se ale na průběh závodního víkendu u našich východních sousedů podívat podrobněji.

Pro závodní víkend 30. ročníku Dobšinského kopce slibovaly rosničky krásné počasí a tentokrát se nemýlily. Celý závodní víkend provázelo slunečné počasí, kterého bylo v závěru až příliš, ale k tomu se dostaneme až později. Pojďme nejprve k tréninku. Sobotní program totiž prozradil mnohé o rozložení sil jednotlivých soupeřů Vladimíra Vitvera. Skupina E2-SH měla hned několik kandidátů na prvenství. Domácí Martin Koiš nebo Jožka Béreš toužili před vlastním publikem ukázat naprosté maximum a prosadit se v rámci závodu Mistrovsví Evropy. Tréninky této dvojici vyšly nejlépe. První místo v tréninku patřilo Audi S1 Jozefa Béreše, kterého těsně stíhal Martin Koiš s vozem Ford Fiesta vycházející z rallyové specifikace WRC. Třetí pozice patřila Audi WTT-R Vladimíra Vitvera, kterou trápily problémy s řazením. Příčinu hledejte na jihu Itálie, kde byl odcizen volant z vozu po závodě v Ascoli. Ve špičkovém voze, jakým bezesporu specifikace DTM je, je totiž volant osazen mimo jiné zařízením pro elektronické řazení rychlostních stupňů. Tréninky byly tedy ve znamení odladění správné funkce tohoto systému na novém volantu, který byl narychlo pro tento závod zajištěn. Více k tomu řekl Vladimír Vitver: „Sobotní tréninky jsem obětoval ve prospět optimalizace nastavení vozu. Zvykal jsem si také znovu na vyšší rychlost a lepší brzdy, protože naposledy jsem jel v Trentu s Lotusem. Bohužel jsme se trápili se správnou funkcí řazení. Pro zítřejší závod už bude ale vše v pořádku. Chci bojovat o vítězství a myslím, že to bude hodně těsná záležitost. Samozřejmě doufám, že v náš prospěch, protože bych rád odčinil loňský nezdar."

{gallery}novinky/dobsina{/gallery}

Nové pneumatiky na voze při nedělním startu do první závodní jízdy prozrazovaly odhodlání pokořit nejen své soupeře, ale poradit si s tratí v co nejlepším výkonu. To je ostatně samotná podstata závodění a toto odhodlání vyšlo v první jízdě téměř na výbornou. Jízda se Vladimírovi vydařila, Audi po sobotním zásahu techniků fungovala na 100% jen nepatrná ztráta na jednoho ze soupeřů byla příčinou malé nespokojenosti s výsledkem úvodní jízdy. Jozef Béreš totiž pokořil Dobšinský kopec o 7 desetin rychleji a držel prozatímní vedení mezi siluetami. Třetí místo Martina Koiše bylo už téměř s tří vteřinovým mankem, a to je při sprintovém charakteru závodů do vrchu hodně. Rozhodovat se tak mělo ve druhé jízdě mezi dvěma Audi, které sice dělí generační úroveň, ale podle výsledků jsou téměř výkonnostně vyrovnané. „Krásně jsme si to pro dnešek rozjeli. Je to s Bérešem opravdu těsný souboj. Moje jízda nebyla optimální stále mám rezervy, ale i tak jsem zajel svůj osobní rekord. Na vedení to zatím nestačilo, uvidím jak se povede druhá jízda. Loni jsem zde zahodil jasné vítězství, tak snad to vyjde letos a po dojezdu druhé jízdy se budu naopak radovat," uvedl prozatímně druhý jezdec skupiny siluet.

Slunce se během nedělního programu staralo o pravé letní počasí. Teploty na rozmezí 30°C řádně rozpálily nejen početné divácké osazenstvo, ale i povrch tratě. Z výsledků dříve startujících ve druhé závodní jízdě bylo patrné, že asi nepůjde zrychlit kvůli přehřívajícím se pneumatikám. Potvrdil to i čas Martina Koiše, který oproti první jízdě ztratil přes 2 sekundy. Ani druhému slovenskému jezdci se nedařilo tak jak v úvodu dne. Přímý soupeř Vladimíra Vitvera ve své jízdě o vítězství ztratil dokonce více jak 5 sekund při srovnání s prvním nedělním časem a to znamenalo propad na druhou příčku, protože Vladimír Vitver dokázal v neděli zajet ve své skupině nejvyrovnanější jízdy a i když se už v horní pasáži smýkal jako na ledě, díky přehřátým pneumatikám, dokázal zajet v rozmezí 4 desetin. Výsledkem po součtu dvou jízd je triumf na Dobšinském kopci 2013 mezi siluetami a navíc cenný skalp domácích Béreše a Koiše.

Vladimír Vitver svým letošním výkonem na úpatí Slovenského ráje uzavřel rok starý účet s Dobšinským kopcem i s úroky. Mimo 11. místo absolutního pořadí a 25 bodový příděl do tabulky mistrovství za vítězství ve skupině E2-SH se navíc posunul na třetí příčku celkového hodnocení kategorie 2, kde se jistě bude chtít udržet i po následujícím závodě v německém Glasbachu.

V Glasbachu se bude závodit již tento víkend a i zde bude čekat velmi dobrá konkurence. Vladimír Vitver se opět utká s domácími jezdci, tentokrát s německými, kteří na Audi WTT-R DTM náchodského týmu vyrukují s velmi podobnou technikou, která má rovněž původ v německém šampionátu cestovních vozů.

2013 European Hill-Climb Championship - Cat.2 po Dobšiné

Pos Drivers Pts
1 Simone Faggioli (ITA) 175
2 Fausto Bormolini (ITA) 129
3 Vladimir Vitver (CZE) 103
4 Christian Merli (ITA) 83
5 Milos Benes (CZE) 78