Nabízíme úpravy řídících jednotek  motorů

1,2 TSI 63 kW a 1,6 TDI 55 a 66 kW

Neváhejte nás kontaktovat

Petr Bartoň – 605 004 001

Poslední vytrvalost 12 LE Brno je za námi

V sobotu 22.10.2011 se uskutečnil na Brněnském autodromu poslední letošní vytrvalostní závod 12 hodin LE Brno. Na promrzlý startovní rošt se v 8.00 postavily i tři závodní „baworáky“ Bruntálského týmu BP Autosport.

Naše, jak jinak než stříbrné BMW se startovním číslem 88 si svou spolehlivostí po 12ti hodinách dojelo bez problémů pro místo druhé v D4 automobilů do 3600 ccm. V absolutním hodnocení i přes shodný počet bodů s BMW stáje IRC Procházka obsadila posádka nakonec místo bronzové.

Naše druhé auto ve stejné divizi se startovním číslem 99 se potýkalo s problémy neustále praskající trubky od řízení a po vyřešení tohoto problému došlo k destrukci kloubu hnací hřídele. I přes mnoho různých pokusů o opravu této hřídele, jsme byli nuceni od závodu odstoupit. Tohle naše nejrychlejší auto se potýká s takzvaným vývojovým syndromem, během celé sezóny se vždy podařilo nějak auto zdokonalit, piloti si pochvalovali funkčnost a nastavení již téměř dotažené k dokonalosti, ale stále jsou na voze některé sériové komponenty, které se již neslučují s provozem v závodě a bude třeba je přes zimu vyměnit za jiné, z lepších materiálů.

Třetí vozidlo BMW jezdící v nižší divizi D3 do 2600 ccm utrpělo takzvaný akcelerační smyk a následně i boční kontakt se svodidly. Bylo poškozeno řízení, utržený motor z uložení, došlo k destrukci Airboxu a uložení bezpečnostní nádrže, což se projevilo velmi dlouhým tankováním, přesto jej mechanici složili do funkčního stavu a bylo jen na pilotech dojet několik hodin do cíle bez posilovače řízení. Adam Husták statečně ve 20.00 projel pod šachovnicovým praporkem a ztuhlým svalstvem na rukách sice až na místě čtvrtém, ale v celkovém bodování po odjetí pouze tří ze čtyř vypsaných závodů, to přesto stačilo na bronzové umístění.

Srovnám li tedy celou letošní sezónu s tou loňskou, nemohu říci že byla úspěšná. Letos jsme měli hodně smůly na materiál použitých dílů, ale jak jsem již zmínil, jdeme neustále cestou vývoje, všechno chce svoje a věřím že jsme již před vrcholem této evoluce civilního vozidla v závodní. Máme před sebou krátkou zimu na to vyhodnotit všechny nasbírané zkušenosti a problémy a připravit se na nadcházející sezónu 2012.

Závěrem chci poděkovat všem sponzorům, partnerům, mechanikům a věrným členům realizačního týmu za pomoc, pilotům za skvělé výkony, organizátorům za perfektní organizaci těcho náročných závodů, divákům a fanouškům za přízeň a do další sezóny trochu optimismu, neboť v tomhle odvětví motorsportu závodí i smůla se štěstím.

 

Za celý tým BP Autosport Bruntál Karel Knop