Nabízíme úpravy řídících jednotek  motorů

1,2 TSI 63 kW a 1,6 TDI 55 a 66 kW

Neváhejte nás kontaktovat

Petr Bartoň – 605 004 001

BARCELONA 2011

Tisková zpráva z „dvacetičtyřhodinovky v Barceloně. Tým BP Autosport Bruntál se vydal závodit až do dalekého Španělska na okruh Catalunya, kde se konají i závody F1. Tým vyrazil na cestu dlouhou přes 2000 km v pěti obytných přívěsech a nákladním Ivecu naloženým rozebraným náhradním vozem a spoustou disků.

Jeli jsme na takový závod poprvé, takže nervozita z administrativních a technických přejímek byla na místě a ambice jsme také neměli příliš vysoké, nejvyšším cílem bylo dojet tenhle maraton. Ve startovním poli bylo přihlášeno 67 aut z 18ti zemí celého světa včetně Austrálie a USA, což v nás budilo před takovou konkurencí velký respekt.

Okruh leží na předměstí Barcelóny v mírném pohoří a s délkou 4655 metrů nabízí spoustu technických zatáček lemovaných tribunami pro statisíce diváků. Organizace celého závodu je zajištěna přesně jako v F1. Jakékoliv přestupky proti pravidlům jsou okamžitě řešeny komisí rozhodčích a několikrát jsem musel i já na místa, kam ani manažeři týmů F1 nechodí rádi.

Ve čtvrtek 22.9. jsme měli celý den na testování a nastavování vozu, což se nám podařilo a čas Michala Vítka 2.08 byl konkurenceschopný. Pátek již byl ve znamení technických a administrativních kontrol, odpoledne začaly kvalifikační jízdy. Odpolední jízdy nás umístili na 39 místo ve startovním poli, a noční povinná kvalifikace již byla jen o tom, aby si piloti vyzkoušeli jízdu ve tmě a seřídili světlomety.

Sobota, den startu závodu, pro mě začala bubnováním deště na střechu karavanu, takže jsem z postele běžel rovnou do fronty u kamiónu Dunlop, který byl jediným a povinným dodavatelem pneumatik. Předpověď slibovala slabou přeháňku, ale déšť nabíral na síle. I když v poledne již jen mrholilo, rozhodli jsme pro start na mokré směsi a bylo to rozhodnutí správné. V pravé poledne za „Safetycarem“ odstartovalo celkem 59 aut, za nás startoval Jakub Hala a s rozumem se mu podařilo projet gejzírem vody který se zvedl od kol po rozsvícení zeleného světla. Bylo tedy odstartováno, dařilo se nám držet tempo, zrychlovat až na absolutně 26 místo a přiblížit se na 2 kola ke druhému místu v naší divizi.

Prvních 12 hodin fungovalo vše jak má a první problém přišel nedobrovolným opuštěním dráhy. Adam Husták vyjel v poslední zatáčce do hlubokého štěrku a bylo nutné jej vyprostit. Pořadatelé jej vytáhli na obslužnou cestu a ukázali směr do depa. Nyní nastal boj s časem a čekání odkud přijede, abychom mohli zjistit případné škody a odstranit z auta kilogramy štěrku. Z nepochopitelných důvodů byla brána kam jej poslali zamčená a trvalo dalších 10 minut, než si ho komisaři všimli. Co se ale nestalo, otočili ho a zatlačili přes „pitlane“ v protisměru k nám do boxu, což je trestáno i diskvalifikací. Dlouho jsem vysvětloval, že jsme se auta ani nedotkli a že ho tam zatlačili sami pořadatelé. Naštěstí se vše potvrdilo a my jsme pokračovali dále v závodě. Nad ránem ovšem začali další komplikace a to v podobě přehřátého diferenciálu, který rozehříval mazivo v kloubech poloos až do tekutého stavu, to následně vystříkalo odstředivou silou a kloub se následně zadřel a rozsypal. Po třetím kloubu jsme se rozhodli rozžhavený diferenciál vyměnit a do cíle již byl klid. Každopádně již víme, že je potřeba vymyslet chlazení oleje diferenciálu. 3 hodiny před cílem jsme měli poslední kloub a věřili jsme že to vydrží. S posledními minutami už se se ve všech boxech chystaly oslavy, a když říkám ve všech, myslím tím, že pro všechny bylo největším vítězstvím dojet až do cíle. Únava šla stranou a Česká vlajka šla nad naše hlavy.

I přes ztráty které nás v součtu stáli zhruba 80 kol jsme ujeli za 24 hodin 471 kol(2192 km) zničili 28 ks pneumatik a projeli cílem na místě 44 a v divizi A5 jsme skončili sedmí. Již nyní pracujeme na chlazení diferenciálu, vyhodnocujeme nasbíraná data a jistě se podíváme do Barcelony a možná i dál, znovu za rok. Byla to pro nás životní zkušenost a motivace do dalších takových závodů. Gratulace patří jezdcům Tomáši Minibergrovi, bratrům Halovým, Michalu Vítkovi, Tomáši Minibergerovi, Adamu Hustákovi, Poděkování kuchaři Václavu Frýdovi, a hlavně mechanikům L.Číhalovi, M.Nábělkovi, M.Zbrankovi, Z.Žigovi, T.Sedlářovi, J.Janků, J.Kazdovi a K.Knopovi za neskutečnou výdrž, bleskový servis po celou dobu závodu, skvělou týmovou spolupráci a atmosféru která se nesla našim táborem po celý týden.

 

Poděkování také patří partnerům, VARS, NUTREND, EPLCOND, GORDON-CAR, CASE – LINER, a dalším za pomoc zrealizovat účast na tomto závodě.

Karel Knop

{gallery}novinky/barcelona{/gallery}